20 oktober, 2009

Kanel, kardemumma och muskovado

Ingredienserna ingår i de olika läckra längderna hos nyöppnade Fabrique på Odengatan.
En gammal skoaffär har fått vika undan för fina surdegsbröd och fantastiskt vackra golv från Marrakech design. Bara golven gör mig sugen att gå dit många gånger.

Jag är tokig i vackra klinker, kakel och mosaiker. De får mig också att tänka på franska Carocim (som finns att köpa i Stockholm). Eller på italienska kakel från la Riggiola som jag såg på Hem och Villamässan. Där presenterade La Riggiola även matlagningskurser vilka väckte min nyfikenhet.

Jag råkade gå förbi Fabrique någon dag efter invigningen och blommorna är nog spår efter den.

8 kommentarer:

erica mamma och fru sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Fastnade en lång stund här inne. Otroligt inspirerande!hit återvänder jag gärna! Återigen, tusen tack för titten!
Kramar Erica

Daddy-T sa...

Ser verkligen trevligt ut och golvet är ju helt fantastiskt. Ett besök på Fabrique är ett måste så småningom.

Elina sa...

å brödet ser inte dumt ut! :D

Bendel sa...

Valnötsbrödet är väldigt gott!

Kristina Eriksson sa...

håller med om golvet, ursnyggt! Tack för bilden på bullarna, just nu samlar jag extra mycket på sådana intryck och uppslag!

Mikaela Mars sa...

Hah, jag håller med, golven läskar mig mest - mer än samtliga bakverk!

Veronica sa...

Vilka fantastiska bröd! Det vattnas i munnen av att bara titta på bilderna :-)

Therese Reuterswärd sa...

Hej! Vi på Tastecasting.se kommer att erbjuda en gratis brödkväll hos Fabrique i januari, och det vore superkul om du ville komma! Dina bilder som du har tagit är också helt fantastiska. Kan vi publicera en av dem med ditt namn under?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...