13 augusti, 2009

Örnahusens gårdsbutik

I flera år har jag åkt förbi skylten som annonserar om grönsaker men så en dag för något år sen åkte jag in för att se vad som fanns.

Den lilla gården erbjöd finfina grönsaker och sedan dess har jag varit där flera gånger. Krister som odlar är en härlig själ. Ibland har jag klivit runt i grönsakslandet och fotograferat både gurkor och bönor.

Väga själv, räkna ihop och pengar i lådan. Tänk så enkelt. Den här gången hade vi en härlig påse med primörer hem och en del av dem blev tillbehör till det grillade.

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Där kikade vi också in. Kändes som ett måste med tanke på namnet *skrattar*.

Kram

Anonym sa...

Det såg gott ut, både i butiken och på tallriken! Har du förresten något bra tips på vad man kan göra med zuccini? Har sådan idétorka... mvh Nina

rd sa...

Zuccini-soppa är gott och går att variera i mängder med olika krydder såsom koriander, curry osv.

Krister har en hemsida också http://www.ornahusen.org/

Kinna sa...

Dubbelörnen - haha! Du har så rätt. Kul att du besökt de trakterna.

Nina - roligt att du frågar. Jag tänkte att lägga upp några länkar till ett par av de recept jag brukar göra.

rd - tack för tipset med hemsidan. Nu har jag lagt upp en länk. Tack också för tips m recept.

Anonym sa...

rd: tack för tipset!

Kinna: det ser jag fram emot! Har hört att man kan baka med zuccini, har du provat det? Vi har odlat zuccini på landet, jättegott, det enda "problemet" är att man får så mycket på en gång...då gäller det att variera sig om man inte ska tröttna.

/Nina

Helena Ljunggren sa...

Jag blir så avundsjuk på er som har nära till en gårdsbutik. Så härligt att få köpa helt färska grönsaker.

Det ser jättegott ut verkligen.

www.HelenaLjunggren.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...