21 augusti, 2009

Matupplevelser i augusti

Lokal mat och att se var maten finns på nära håll är min rekommendation nu inför skördetid. När jag slog upp sista sidan på Buffé augusti/2009 fanns alla möjliga härliga event uppräknade. De som jag självklart slår ett extra slag för är smaklust som går av stapeln i helgen i Tantolunden,
Sillens dag i simrishamn 29 aug, Östgötadagarna 5-6 sept i hela östergötland, Ekorundan i Skåne 5-6 sept och Äppelmarknaden 26-27 sept i Kivik. Det finns många fler uppräknade men mitt hjärta bankar ju för Skåne, Stockholm och Östergötland.

Själv är jag i Blekinge i helgen på SSWC och träffar folk som håller på med bl a sociala medier. Det blir också en upplevelse om än kanske inte direkt i matens tecken.

Ha en underbar och skön helg med mycket härlig mat!!! kram

2 kommentarer:

Bagarberta sa...

Sociala medier? spännande va är det? Länken fungerar inte.

Kinna sa...

Tack för att du såg det. Jag har uppdaterat länken nu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...