07 augusti, 2009

Mat och kärlek på Sjöbacka

Kom hit sa Amy när jag ringde. Det är fullbokat med matgäster ikväll men vi kan säkert fixa fram en paj och sallad. Jag kände mig hungrig och lite ensam...mat och kärlek

Amy och Göran som har Sjöbacka utanför Skillinge är några av de mest underbara personer jag känner. Deras ställe är inbjudande och varmt och dit kan jag gå när jag känner mig lite ensam i huset nere i Skillinge.
Jag får hänga så mycket jag vill och ta en kaffe säger Amy.

I sommar har de haft massor att göra men ändå hinner de byta några ord med mig när de fixar mat eller står vid grillen. Göran berättar att den första gäst som ringer får bestämma kvällens meny. Det kan då bli fisk, vilt, lamm eller något annat kött. Till så stor del som möjligt kommer det från omgivningarna eller jägare de känner.

När vi har haft hantverkare i det egna huset och värmen gick sönder då hyrde vi rum hos dem. Men inte biblioteket förstås...

När vi behövde göra våra allra första intervjuder för Ystads Allehanda och Sydsvenskan och vårt eget hus var en byggarbetsplats fick vi sitta i deras vinterträdgård. Därför måste jag bara skriva och berätta hur fina de är, Amy och Göran. Både famn och dörr är öppen jämt. Mat och kärlek!

1 kommentar:

Hannele sa...

Mysigt bibliotek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...