10 augusti, 2009

Krusmyntagården utanför Visby

På snabbvisit på Gotland med en timme till fria aktiviteter gjorde att vi hamnade på fina Krusmyntagården straxt norr om Visby. Ganska mycket besökare vilket man kan förstå för det fanns en kryddträdgård och härlig butik.









Vinruta var en av de växter som fångade mitt intresse. Det är en krydda som jag aldrig använt men som tydligen både passar till kryddning av brännvin eller i en sallad.










Piplök har jag inte ätit men väl sett på våren när den är lite fräschare och inte såhär överblommad. Har hört att man kan göra soppa på den och jag ska försöka hitta exemplar att pröva nästa vår.










Hungern ansatte oss och till Krusmyntagården hörde en härlig restaurang med bl a gotländskt lamm. Mitt val blev en lammburgare med läckra såser. Fredrik tog några revben på lamm. Allt var mycket gott och stället kan verkligen rekommenderas.

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

Å, jag älskar Krusmyntagården. Borde stannat längre på Gotland! Vill vara där NU!
Drömmer fröken Dill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...