24 augusti, 2009

Ahlgrens rymdfarkoster - svara på 100-påsars frågan

Jag är en sucker på Ahlgrens bilar, både originalen och de sura nya som är vrålgoda. Därför kan jag inte låta blir att gilla den här lilla kampanjen med Ahlgrens bilar som rymdfarkost. En liten limiterad upplaga på 100 påsar finns att vinna i samband med Christer Fuglesangs rymdfärd imorgon. De går INTE att köpa i butik. Med sig har Christer fått 33 påsar specialtillverkade Ahlgrens bilar i form av rymdfarkoster. Lyckost honom!

Nu har du möjlighet att bli en av hundra personer att få din alldeles egna påse Ahlgrens bilar som rymdfarkost. Om du vill vara med ska du svara på frågan samt skriva någon mening om varför just du ska vinna.

...och så 100-påsars frågan:

Vilket år rullade de första bilarna ut från Ahlgrens-fabriken?

Lämna ditt svar nere i kommentarerna före kl 24.00 imorgon den 25 aug.

18 kommentarer:

Bengt sa...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ahlgrens
1953 lite fusk med google

KARLAVAGNEN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
KARLAVAGNEN sa...

År 1953 var det som föregående talare redan talat om. Varför just jag skulle få en Special edition påse?

För att jag ärligt tycker att Ahlgrens Bilar och rymdraketer är "Fina Fisken!"

Eric Pihlstrand sa...

Ahlgrensraketer inga dumheter från '53

Anonym sa...

1953 rullade de ut och har bara forsatt rulla. Vinner jag en påse får min man och min pappa dela på dem - båda två har Ahlgrens bilar som favoritgodis och kan äta dem när som helst och hur mycket som helst!

/Nina

Jan Videren sa...

1953.
Jag ÄLSKAR Ahlgrens Bilar! Testar gärna Ahlgrens Rymdfarkoster!

Nilo sa...

1953 var året :)

/Nilo

Märtha Jonsson sa...

1953 var bilarna formgivna och ute på marknaden.Varje Skåneresa kräver 2 påsar sura bilar, design AHLGRENS.

Maj-Lis Lindgren sa...

1953 kom Ahlgrens bilar första gången.vill vinna för de är mitt favoritgodis/Maj-Lis Lindgren

fredricl sa...

1953 rullade dom första bilarna från Ahlgrens bilar ut ur fabriken. 1971 provades den första rymd-bil-prototypen på månen, och ingen har lika mycket jag sett fram emot utvecklingens ofrånkomliga höjdpunkt: Ahlgrens bilar i Rymden! Om dessutom Christer har fått med sig 33 påsar så kan inget stoppa honom!

rd sa...

Ja, 1953 var det väl enligt alla hemsidor. Och rymdbilar behöver jag verkligen, mest av alla på denna blog. Är helt tokig i både bilar och Christer! Snälla Kinna, ge dom till mig!!

BeRKA sa...

Jag vill vara med och tävla. 1953 var det.

Maj-Lis lindgren sa...

Min e-post adress i händelse av vinst är majalisa@comhem.se /Maj-Lis Lindgren
Glömde skriva in den vid första kommentaren

Ingela Hjulfors Berg sa...

I det tidiga gryningsljuset år 1953 rullade den första serieproducerade Ahlgrensbilar ut från fabriken i Gävle. Nu kommer den första rymdraketen. Skicka gärna över ett gäng till mig.

Jan Videren sa...

Nu är vi nyfikna - vem/vilka vann? :)

Cassandra Lawrence sa...

Jag vill jättegärna vara med och tävla :) Jag håller på att skriva ett föredrag/forskning i skolan om Ahlgrens bilar och vet stolt att de rullade ut från fabriken 1953 ;D

Vill supergärna vinna, Ahlgrens är även mitt favvogodis.. :D :D

Kinna sa...

Jan, FredrikL vann.

Cassandra - beklagar men tävlingen är redan slut och det finns inga fler påsar att lotta ut.

Michael Andersson (JMBA) sa...

Hej! jag vill bara säga att dom görs fortfarande men med skillnaden att det står en liten fin text nere i vänstra hörnet, det står "endast i Gävle" så dom går hur bra som hälst att få tag i. PS jag bor i Gävle. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...