07 juli, 2009

Laktosfri kaffemjölk

Bara några små korta rader om laktosfritt. Långt före midsommar fick jag lite produkter från Valio, något som jag verkligen uppskattar. Det var laktosfritt smör, kaffemjölk och vaniljsås. Fint förpackat med ett par rabarberstänger och recept på rabarberpaj. Tiden har runnit iväg och paj har jag inte gjort och därmed inte provat vaniljsåsen. Däremot har jag testat smöret och kaffemjölken. Smöret var gott och mjölken är räddningen för kaffeälskare som vill ha en latte utan laktos. I processen att göra den laktosfri blir den tyvärr söt och smakar inte särskilt gott au naturel. Jag kan inte annat än att rekommendera den ändå för vem vill ha ont i magen eller äta tabletter för att gardera sig mot magont.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...