14 juni, 2009

På väg till Skåne - off topic

Två gånger de senaste veckorna har jag åkt till Skåne. På varje resa har vi tagit olika vägar och levererat våra böcker. Resan gick till vackra Ljungs säteri utanför Vreta Kloster. Första gången jag var där fast jag hade två jämnåriga i parallellklasserna som bodde där. En av dem bodde på slottet.

Den här gången åkte vi över Kisa och lämnade böcker till Café Colombia.

Det och Växjö är de största emigrantcentren och i Kisa var det invigning i fredags och de firar 150 år. Man kunde se en hel del människor i cowboyhattar i regnet. Lite udda och kul.


Nästa stopp gjorde vi i Kivik på Äpplets hus på vinst och förlust. Jag tänkte att boken skulle kunna passa bra där. De tog gärna in den vilket var kul.

När vi fick kika runt hörnet i presentbutiken uppenbarade sig en hel parad av konserveringsburkar och flaskor. I mormors skafferi med konservering, dryck och dessert träffade helt rätt.




Trädgården med alla äpplen är ett av mina favoritställen så jag blev väldigt glad.

3 kommentarer:

Elin sa...

Kan du inte samla alla matiga skånetips i ett inlägg? vi ska åka i juli och vill ju veta allt som vi inte får missa!

Kinna sa...

Jo gärna, det kommer snart en liten tipslista.

Elin sa...

vad kuuuuuuuuul! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...