19 maj, 2009

Min photoshopkurs

Mina tankar går åt till att göra min photoshopkurs (PS) klar (och att fundera på vad jag vill med mitt liv). En uppgift till som blev godkänd och nu har jag bara sluttentan och 2 lektioner till att göra. Sitter just nu hela tiden med PS och försöker hinna med Mattias i hans videofilmer. Om du vill bli bättre på dina bilder så kan jag varmt rekommendera den - men den tar tid och kräver energi så var beredd på det. Jag återkommer när jag hinner laga mat som är tillräckligt intressant att lägga ut på bloggen och när jag tagit mina 7,5 p på Jönköpings universitet om någon vecka.

Här är bilden som blev godkänd igår. Jag tycker det är läckert att man kan göra kontrast så att både former och färger framträder på ett markant sätt. Däremot är det inte så säkert att man varje gång ett inlägg ska in, hinner att göra bilderna så snygga. Det tar tid.

Före är bakgrunden brun - efter är den sv/v

3 kommentarer:

Örjan sa...

Ny teknik.
Skrämmer mig delvis.
Tänk vilka fuskmöjligheter som finns
Men i ditt fall var det ju bara bakgrunden Du ändrade på för kontrasternas skull.

pipopp sa...

Vilken skillnad!

Bendel sa...

Oj, vilken skillnad. Vill också gå en kurs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...