22 maj, 2009

Ägg direkt hos bonden

På vägen hem hämtar vi 5 fack med ägg hos en bonde inte så långt från Linköping. Dem serverade jag idag till frukost till de som deltar i körtävlingarEkenäs slott.
Tänk vad underbart att kunna få möjlighet och förtroende att bara gå in i ägglagret, lägga pengar i burken och ta sina fack med sig. Mer närproducerat och färskt får man leta efter.
När vi kommer in på vår egen väg så ser vi ett par fasaner. De är inte lättfångade med kameran men en springer en bra stund framför oss på vägen. Du ser den lilla lilla fasanen framför bilen. En annan hinner ner till höger om oss och in i min brors hampafält. Väldigt snabbt är den helt osynlig. Längst bort i bilden skymtar våra svinhus och silo.

4 kommentarer:

Lisa sa...

vad mysigt det verkar!

Husmodern sa...

Kinna!
Säg att du kan komma på rosépicnic nästa torsdag? ja, vad trevligt det vore att ses!

Kinna sa...

Rosépicnic låter ju helt underbart. Inget inbokat men kanske är jag i Skåne och det är lite prio...tycker också att det vore kul att ses. Däremot har jag avlagt ett löfte till mig själv att inte dricka vin förrän den 2 juni.Så jag håller mig till alkoholfria saker.

Maria 22år och ensamstående mamma <3 sa...

Va mysigt med landet.. och härligt med "riktiga" ägg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...