06 april, 2009

Påsktårta

Min kollega frågade mig om påsktårta och vad jag skulle föreslå. Mitt val faller då på en helt vanlig tårta med sockerkaksbotten, vaniljkräm eller fromageaktig kräm dvs en som är ganska så fast emellan. Dekor är grädde och persikor så att tårtan får "stekta ägg" på toppen.

Man kan också göra en rulltårta med fyllning av t ex äppelmos. Skär rulltårtebitarna som höga stubbar, täck med grädde och en persika på toppen. Det kan bli festligt att avsluta påskaftonen med.

Glad påsk på er allihop!

8 kommentarer:

Caroline sa...

Less is more! Finfint tips.
Glad påsk själv!

kryddburken sa...

Enkelt och gott! Och som jag minns farmors påskbakelser som barn! :-D

Smultron sa...

Fin blogg du har!

Har precis startat en matblogg själv, välkomna att titta in.

Smultron
http://matgoteborg.blogspot.com/

Vera sa...

Söt tårta! Den skulle mina barn gilla.

Synd att du inte har din happening i maj istället, för då ska jag till stockholm :)
I gengäld kanske du har några bra tips på vad jag inte ska missa i matväg!? Är det hötorgets saluhall som gäller eller finns det någon mer bra? Något gott ställe att äta på, kanske inte värsta lyxvariant, men med mycket matkärlek ändå?

Daniel Roos sa...

Jätte fin tårta du får komma förbi och hälsa på mig snart. Ha en toppen påsk Kram Daniel

Matblogg.se sa...

Glad påsk på din Kinna!

/Christopher

Matblogg.se sa...

Glad påsk på DIG Kinna. Imget annat. :)

Hanneles påskparadis sa...

Den var bra, glad påsk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...