03 mars, 2009

Vinter och krusbärskräm

På lördagen var fjärden grå. Grå isflak flöt förbi och grå svanar simmade runt nedanför fönstret.

Nästa dag var det strålande sol. Himmel och hav var blått. Vilken skillnad i kulör! Solen riktigt la ner strålarna på snön. Jag kikade lite på spår från harar och rådjur.

Mitt på dan under helgerna äter vi väldigt enkelt. En omelett med lite bacon och grönsaker går fort att fixa och är gott. Det lämnar också plats för en efterrätt och i frysen finns olika bär. Här hittade jag krusbär som blev till en kräm. Det är livet på en pinne.

4 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Vilken skillnad vädret gör!

Tyvärr föråt jag mig på krämer som barn. Min mamma gjorde alltid alla möjliga sorters krämer till oss. Å andra sidan känns krusbär härligt barndomsnostalgiskt. Jag får nog lov att plantera en buske på landet.

Många hälsningar från fröken Dill

Hanneles paradis sa...

I år ska jag frysa krusbär, älskar kräm.

Mian sa...

Krusbärskräm - sicken lycka!
Det var väldigt länge sedan jag åt det. Blir alldeles nostalgisk.

Kinna sa...

Visst är det nostalgiskt och inte svårt att odla alls. Gott att ha både en röd och en grön sort.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...