17 mars, 2009

Vilhelmsdals Gårdsmejeri

Bara namnen på de här ostarna får mig att börja drömma om sommaren. Änglaost låter hur romantiskt som helst även för en icke romantiker som jag. Vilhelmsdals Gårdsmejeri är definitivt ett nytt resmål på kartan.

Mjölken till alla tre ostarna kommer från Jersey kor men här tillverkas även getost.

Den lilla fästmön har jag träffat på tidigare. Hon var bitsk i tonen och föll mig i smaken. Den här gången fick hon ändå ligga kvar i kylen och vänta på någon annan friare.

6 kommentarer:

Bendel sa...

Bådar gott att göra ost på Jerseyko, smör från dem är ju väldans smarrigt.

ostbloggen sa...

Äntligen fick man se hur några av ostarna ser ut också. Om ca 4 månader åker vi dit för inte semesterstänger man väl på Österlen.

Kinna sa...

De är smarriga och jag tror inte att de semesterstänger.

Kalasgott sa...

Åh, jag som är en riktig ostälskare rent ut sagt dreglar nu...

Viktoria Schiöler sa...

Ostarna därifrån är verkligen goda, hade nästan glömt.

Fredrik sa...

Usch, nu sitter jag här i Ystad och ska precis bege mig till Vilhelmsdal då jag läser att de stängt sin gårdsbutik! Trist, men de säljer sina ostar på Olof Viktors vid Glemminge. Hoppas ändå på en guidad gårdstur. imorron blir det lunch på Skillingebörsen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...