11 december, 2008

Värt att veta om apelsiner

Jag som älskar frågesport hittade en sida där jag kunde skapa en egen. Ämnet apelsiner har jag valt därför att jag fick prover med olika fräscha juicer från God Morgon Nypressad. Smakerna var apelsin-, äpple och apelsin/hallon. Alla fick med beröm väl godkänt. De var helt enkelt urgoda!

Nåja, nog om juicerna. Jag fick även kuponger på juice i valfri smak att lotta ut? Var med och tävla i den lilla frågesporten. (Resultatet syns ingenstans dock). Skriv en rad om varför du vill vinna i kommentarerna.





Här kommer lite mer tankar om juicerna...
Roligt att se att apelsinerna och äpplena var namngivna på juicerna - Valencia och Aroma. Juicerna med apelsin innehöll rejält med fruktkött. Den med hallon hade dessutom en underbar röd färg, mycket läcker smak och blev en klar favorit.
Däremot tyckte jag att det var lite trist att äpplena kom från Danmark - jag gillar svenskproducerat när den möjligheten finns (men förstår att musteriet ligger i Danmark och man använder närodlat där).

Äppeljuicen hade en stark smak av äpple och jag blandar gärna den med mineralvatten för att få en läskande alkoholfri dryck. Med lite calvados i blir det en fräsch god drink. Jag kan också tänka mig att använda äppeljuicen som bas i en varm kryddad äppeldryck som alternativ till vinglögg.

1 kommentar:

Fröken Dill sa...

Jag har prövat att använda den där äppeljuicen till vinglögg. (Vitt vin, socker, glöggkryddor, lite calvados och aroma-appeljuice) Hade tänkt mig att det skulle bli någonting liknande Blossas årgångsglögg med smak av vinteräpplen. Är inte helt nöjd med resultatet. Blossa får till en "frächare" äppelsmak på något sätt... Vore kul att höra om du har något bra äppelglöggtips!

Hälsar fröken Dill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...