04 september, 2008

Världens minsta espressomaskin...

...jag har sett. Och det var en världsnyhet endast 6 månader gammal. Jag fick den demonstrerad. Man laddar den med en kaffepod och vatten. Sen pumpas den upp ung. som man pumpar ett däck med en cykelpump. Trycket inuti är på 16 bar. Handpresson placeras ovanför koppen.
Man släpper på trycket och en fin crema utvecklas på ytan.



Handpressons resterande tryck släpps ut och man gör rent den och pressar ut vattnet. Praktisk då den kan hänga på väggen och minst lika bra som en bänkespressomaskin sa han som demonstrerade den. Kika gärna mer här.

3 kommentarer:

Mamma Mat sa...

Vilken fiffig liten sak.
Trevlig helg!
Hälsningar Mamma Mat

Amy sa...

Den är ju hur cool som helst!!! En sån skulle jag vilja ha!

henrik sa...

sån såg på naturkompaniet på sveavägen. men inte ens jag är så pryltorsk trots att jag har råd med alla möjliga idiotiska excesser hahah
rolig present till en kaffetorsk möjligen. men bara rolig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...