09 september, 2008

Vegetariskt och kräftfest

Vännerna bjöd in på fest i skärgården och vi tog båten dit.

Till lunch bjöds på fantastiska läckra vegetariska rätter. Bl a en sallad med beluga linser. Nu måste jag själv hem och göra något med påsen som ligger i skafferiet.

Bröd från Valhallabageriet med fetaoströra smakade fågel till spenatsoppan smaksatt med spiskummin vilket kändes nyskapande och spännande.

Avslutningsvis trakterades vi med egenrörd hjortronsylt och chokladkaka.

Konstigt nog fanns det plats för en försvarlig mängd Vätternkräftor på kvällen.

Värden öppnade också en riktigt gammal flaska vin och demonstrerade en smart korköppnare som inte smular sönder korken om kort och flaska har fått några år på nacken. Anekdot i sammanhanget är att man även kan försluta flaskan och ryktet förtäljer att kypare kunde smygsmaka på buteljer genom att använda den här typen av korköppnare.

5 kommentarer:

Maria sa...

Vilka härliga bilder, jag blir helt hungrig av att se dem! :-)

kryddburken sa...

Men gud vilka härliga bilder! Fick mig lite att tänka på sällskapsresan med skärgårsbilderna! *S* Oförskämt gott ser det ut också!

Christina sa...

Men j*lar i havet vilka bilder och vad jag blir avis på all god mat :) Nu ligger du äntligen med länk hos mig!

Lisa sa...

Wow! Inspirerande bildserie. Bra dag med kameran? ;-)

Kinna sa...

Tack allihop! Ibland är ljuset bara så jättebra och då är det lätt med kameran. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...