18 september, 2008

Vandra i alperna



Jag har fått snöra på mig vandrarkängor nästan varje dag och kämpat mig uppför vandringsleder och bergstoppar. Mer eller mindre jobbigt men tack och lov har jag inte haft varken blåsor på fötterna eller alltför mycket träningsvärk. Belöningen har varit god och annorlunda mat för vid varje topp har det legat ett trevligt ställe som serverat inhemskt.



Här är en utsikt över Gasteinerdalen. Hitupp åkte vi med två olika liftar och vandrade ett par timmar i ganska brant stigning. Jobbigaste dagen med ca 5-6 timmar av vandring men det var varmt mellan 20-30 grader och jag blev härligt solbränd.



Numera gillar jag fritatensuppe, knödlar och schweinsbraten men när jag bodde i Österrike tyckte jag att det var ganska tråkig mat.

2 kommentarer:

mimmismat sa...

Det där ser ju alldeles förträffligt ut. Vandra och god mat, vilken bra förening av två goda ting.

Marias Kakburk sa...

Vilken fantastisk utsikt:) Låter helt underbart!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...