05 september, 2008

Fin charmig design hos HAPPYsthlm

Min syssling Kajsa Aronsson och hennes formgivarkollegor Katarina Andersson och Caroline Lindholm stod i en monter inte så långt ifrån oss. De ställde ut textil, porslin och metall med liknande eller samma tema.

Textilierna är helt underbart tryck på handdukar, dukar och grytlappar. Porslinet var helt nytt för mig med en otrolig charm. Jag gillar också de vackra gjutna grytunderläggen där de organiska mönstren kommer igen.

Deras företag hetter HAPPYstlm design. Läs också mer hos lillasyster Elina.

3 kommentarer:

Anne sa...

Oh, ja det var riktigt fina saker det!! :)

Rebecca sa...

Jag håller med Anne, verkligen fina saker!

Kinna sa...

...kul att ni tycker det. Och jag har sett att de finns att köpa på Skansen, Designtorget och Hemslöjden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...