27 juli, 2008

Kamskogs krog i Simrishamn

I Simrishamn finns det många matställen att välja på längs huvudgatan. Sommartid är den en gågata och kantas av kaféer och restauranger. Ett av mina favoritställen är Kamskogs krog för där vet jag finns en härlig innergård att sitta på. Lite småsvårt att få bord. Efter en stund blir det iallafall något ledigt och vi kan njuta av en quinoasallad med mozzarella och melon. Personalen är supergullig och när kocken går över gården för att hämta saker ur frysen ser jag att det står Grythyttan på förklädet. Alltså ingen överraskning att det vi äter är gott.


Ett litet leende kan dock vara trevligt att få när man frågar om lediga bord på innergården...även om det är småstressigt.

3 kommentarer:

karin sa...

Jag såg att kaféet på hörnan mitt emot är till salu. Intresserad??

Mamma Mat sa...

Visst är Österlen mysigt på sommaren, men faktiskt uppskattar jag det lika mycket året om. Alla årstider har sin karaktär.
Njut av ledigheten!
Hälsningar MammaMat

Kinna sa...

Karin, tack för tipset. Lockande, ja kanske. =)
Mamma mat - samma här. Österlen är mitt favvisställe. Hösten med äppelmarknad och våren med konstrunda. Vintern har jag aldrig varit här. Njut själv var du än är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...