12 juli, 2008

Burkbytarkväll

Diverse burkar med mer eller mindre mysko innehåll hittade nya lyckliga?? ägare. Mest åtråvärd var de finska riskorna som bytte ägare gång på gång då någon antingen fick välja en ny burk på bänken eller ta en burk från någon som redan fått en. Det var burkar med vongole, gräs, gurami, marmelader och annat som man inte ens i sin vildaste fantasi kunde tänka sig. Den som undrar om burkarnas innehåll kan läsa mer hos Lotten som bloggade direkt från matlabbet. Själv fick jag en flaska Black balsam. Många gissade att det var soja, men det var sprit, 45%ig, typ magenbitter, som jag råkar gilla i små mängder. Den är både stark alkoholmässigt sett och har en genomträngande smak av örter som är bra när man har ont i magen. (men jag dricker den då och då för smakupplevelsen är speciell).

Lisa, som hade bjudit in till eventet på matlabbet hade fixat fiiiina, goda tilltugg. Tackar!

Andra bloggare som blottade sina burkar var Vinlusen (hemma från Kina), ung farbror, Brax on food, Stationsvakt, Malin från Vetenskapsbloggen, Doris och Rita. Den som inte är nämnd mailar mig så lägger jag upp en länk.

Uppdaterat: Lisa skriver här om burkbytarkvällen och har ännu fler bilder.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...