30 juni, 2008

I mormors berså nu översatt till engelska

Så äntligen kom boken "In grandma's arbor" från tryckeriet i fredags. Pallarna baxades in i maskinhallen på Klefstad och i söndags tog Pelle, min bror traktorn, körde upp dem med frontlastaren, pirrade in dem i den lokal där pappa hanterar distribution och fakturering av böckerna.
Helt otroligt att det faktiskt går att ha ett eget förlag tillsammans för att familjen finns där med olika kompetens. Utan allas insatser skulle det här aldrig ha varit möjligt. Pappa med full koll på fakturor och bokföringen. Elina, lillasyster är formgivare av bok och hemsida. Mamma har all kunskap om recept, provlagar och jag själv som provlagar, skriver ner och fotograferar. Lasse, lillebror, bidrog med att låna oss startkapital och distribuerar i Malmö. Mamma och pappa levererar de flesta böckerna i Skåne och Östergötland. Jag tar böcker i en resväska på hjul till bokaffärer och museér i Stockholm. Min sambo Fredrik stöttar mig. Både han och hans familj säljer böcker och hejar på oss.

Sen inte minst har alla vänner, bloggare och bekanta uppmuntrat oss, köpt böcker och kommit med bra tips vilket ha betytt fantastiskt mycket. Tack allihop!

Är du intresserad av att sprida lite svensk kultur genom bakböckerna I mormors berså och In grandma's arbor får du gärna beställa direkt av oss eller läs mer om dem på Klefstad förlag eller Klefstad Publishing.

6 kommentarer:

Örjan sa...

Gratulerar.
Behöver två exemplar denna vecka för att ta med till Bangkok.

Förresten har Du tänkt på alla gymnasister som nu är på väg för ett studieår utomlands.
Boken borde vara en utmärkt present till värdfamiljen.

Frågan är ju bara om Du hinner nå dom i sommar?

Kinna sa...

Örjan, bra tips men som sagt hur når man alla. jag ska göra mitt bästa. Kul att du vill ha böcker. Tack!

Elin sa...

jamen vad kul! gör reklam på svivs (svenskar i världen) hemsida vetja!

Kinna sa...

Elin - tackar!!!

Dagmar - A Cat in the Kitchen sa...

Grattis!!

Det var väldigt kul att ses igen förra veckan.

Kinna sa...

Dagmar - Tack! Tyckte också det var kul att ses.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...