14 maj, 2008

Nu är jag besviken...

...du tog ju ingen bild igår säger Fredrik. Han hade lagat helt ljuvliga hjortköttbullar med en olivgräddsås. Men det blev ingen bild för vi var så hungriga att det gällde att få något i magen så fort som möjligt.

skiss hjortköttbullar
500 g hjortkött
ca hälften blandfärs (70% nöt 30% fläskkött)
2 ägg
vatten
salt
vitpeppar
svartpeppar

Olivgräddsås
svarta oliver kokar med grädde. Späds med viltbuljong till en lagom smak

Vi serverade med kokta grönsaker och klyftpotatis.

2 kommentarer:

sanna sa...

hej kinna! olof viktor-müslin finns på rörstrandsgatans ica. i burk för 109kr o i påse för 99. ledsen för sent svar. visst handlar jag oftare än så, men shopping med en liten bebis görs gärna i turbofart! :-D

Kinna sa...

Sanna - då får jag ta en sväng dit och köpa den. Tack för svaret. Jag har själv fullt upp och har även fått en sväng av influensa så jag har inte direkt längtat efter mat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...