22 maj, 2008

Kaos och oordning

Ibland tappar man bara stinget och inspirationen till det mesta. Det händer väl alla då och då. Somnar framför TVn mitt i en serie, vaknar mitt i en annan och undrar vad som hänt. Fryser om fötterna och mitt i maj åker en värmeflaska ner mellan lakanen. Mat lagas men man märker inte riktigt vad man äter fast det inte alls är oävet. Omgivningen inspirerar inte direkt till något och fantasin har flugit ut genom fönstret.

Du undrar säkert vad jag håller på med och hela vår lägenhet är i kaos. Alla kläder hänger i vardagsrummet på stänger. Där står skor, tofflor och annat smått och gott som kommer från garderoben. Tavlor är lutade mot väggarna och hela sovrummets möblemang är utflyttat. Vi sover i ett litet belamrat krypin där hyllorna nästan rasar över oss. Där blir det rejält kallt för jag har glömt sätta på värmen på elementet på morgonen när jag kliver upp. Med andra ord något fattas för att utgjuta sig om luculliska måltider och det finns inte ens den minsta yta med ljus för att fotografera. Varför då undrar du säkert? Nej, det är inte stamrenovering utan vi ska få balkong.

Sting och inspirationen är tappad. Återfinns om någon vecka eller två när ordningen är återställd. Då kommer det att bli middag på den nya balkongen, kanske en rapport om kryddodling, klängväxter och självvattnande krukor. Håll ut!

4 kommentarer:

Daniel Roos sa...

Jag förstår hur du känner jag är så trött efter så mycket jobb att jag försöker överleva e dag i taget. Jag behöver semester och den kommer ganska snart som tur var. HA en trevlig helg hoppas du står ut i Balkong kaoset mvh Daniel

Kinna sa...

Semester - vad är det? Just nu jobbar jag med den nya boken all ledig tid. Det är så himla kul. Tänkte på dig när vi gjorde en dessert med tallskottssirap. =)

Marias Kakburk sa...

Jag håller absolut med, jag älskar det verkligen. En sak som jag borde bli bättre på är att just samla på mig familjens och släktens favoriter, sådant måste ju föras vidare :) Det blir absolut ett sommarprojekt!

Tack för tipset om banankakan, bilden till de inlägget är lånat från nätet eftersom min kamera krånglade men jag ska absolut testa och se om jag kan få min lite gulare:)

Hoppas att du får en härlig start på veckan!:)

Åsa sa...

Som en kommentar jag nyss fick sa: Den som väntar på något gott väntar inte för länge! ;-) Det är ju världens lyx med balkong! Det kommer absolut vara värt kaoset!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...