06 april, 2008

Lyxigt cocktailparty hemma

Flera gånger har vi varit på party och fått lyxiga drinkar serverade. Någon gång har värden blandat drinkar i vackra kannor och var och en har kunnat förse sig. Ibland har gästerna blandat drinkar till varandra genom att på roliga sätt hitta känd person eller något annat till en matchande drink. Andra gånger har det funnits någon drinkkunnig person som blandat drinkar live. Härlig idé!

På det här partyt fick vi Bellini i höga glas dvs aprikoslikör, grenadine och mousserande som välkomstdryck. På drinklistan kunde man välja bland 12 drinkar bl a fanns Sex och the beach, Studio 54, GT och Sex with a stranger, men den som lockade mig var det färska hallon och hallonbacardi i. Raspberry dream. Supergott!

Till det fanns gott om tilltugg. Cocktailtomater fyllda med chèvre, fetaost inlindad i fillodeg och en helt ljuvlig laxblandning med gravad lax, lime vitlök och kesella som rullats i persilja och lagts på crostini. Sist men inte minst små underbara minipiroger med ansjovisfyllning.



Andra bloggar om , ,

5 kommentarer:

Caroline sa...

Vad kul med cocktail-party! Jag blir inspirerad till en sen inflyttningsfest - utan barn :-)

Kinna sa...

Caroline - vad kul att du känner dig inspirerad. Det var det som var tanken med bilderna.

Åsa sa...

Mums vilket party! Och vilket jobb med alla goda tilltugg! Säkert värt mödan :)

SAM sa...

jag tänkte ha min studentfest som ett cocktailparty, med disco efteråt. vad bör man tänka på? kontakta mig gärna! :)

Kinna sa...

SAM - om du vill bli kontaktad måste du lämna lite uppgifter t ex en mailadress är bra, alltså svarar jag så här. Tips finns både i det här inlägget samt att du googlar på Tasteline. Jag hittade massor av bra tips där. Planera och gör så mkt i förväg som du bara kan. Se till att det också finns alkoholfritt som tex vatten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...