14 mars, 2008

Ny bok

Som alltid är jag nyfiken på vad som är sant och inte. I vår familj brukar vi alltid ha en uppslagsbok nära för att kolla varifrån ett uttryck eller en person kommer. Allmänbildande och samtidigt roligt.

En väns bror har just kommit ut med en bok där det handlar om att vederlägga osanningar, halvsanningar och missuppfattningar sk faktoider. Eftersom en del av dem handlar om mat är jag sugen på den. Lite förhandsvisning finns förstås på hemsidan, men det är roligt att ha boken. Datorn är ju inte alltid på och i närheten.

3 kommentarer:

Hexmaster sa...

Roligt att se ett missuppfattat ord korrekt tolkat i recensionen:

http://www.faktoider.nu/vederlagd.html

F.ö. hade åtminstone en boklåda jag kollade sorterat in den på hyllan Uppslagsböcker. Jomen. :-)

Åsa sa...

Kul! Jag läste ju nyss en artikel om honom och nya boken i tidningen och tänkte att den boken skulle jag behöva :)

Kul att ni engagerar er och faktiskt kollar upp och tar reda på saker. Jag är uppvuxen med "den enda sanningen" som tillhör min pappa typ... Kanske därför jag ifrågasätter i stort sett allt nu för tiden ;-)

Kinna sa...

Ifrågasättande i lagom mängder är alltid klokt och jag skulle behöva göra det mera. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...