26 februari, 2008

Vintergäck och irisar - riktiga vårtecken

I år har det inte varit någon vinter att tala om, men ändå blir man otroligt glad över att se små glada vintergäck sticka upp och trotsa vind, regn och blåst. För att komma så här nära låg jag på knäna i rabatten. I vanliga fall skulle jag frusit men nu är det ganska varmt för årstiden. Tyvärr kan man inte laga något gott av vintergäcken...så detta är verkligen inte något matigt.

I nästa rabatt fanns det endast några få irisar, men ack så majestätiska i sin litenhet.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Här har snödropparna nästan blommat ut och krokusarna är på gång. Men det regnar bara hela tiden att det inte blir bra tillfälle att plåta.

De fantastiskt vackra lila blommorna liknar mina miniirisar. Det lyser ju upp hela rabatten själv, som du skriver i sin litenhet :)

Kryddburken sa...

Ja det är verkligen härligt! Ingen vinter alls och nu har vi snödroppar, vintergäck och blåsippor ute i skogen! Så underbart! När solen skiner på dan känns det verkligen som vår i luften! Hoppas bara det inte blir något bakslag med en massa snö nu, känns som det är för sent för det! Nu vill jag ha vår och börja plantera utomhus!

Kinna sa...

Åsa, det är nog miniirisar nu när jag tänker efter. Vet inte varför jag fick för mig att skriva krokus. Hjärnsläpp!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...