29 februari, 2008

Frukost på stan - nya Clarion

Frukost på stan före jobbet är ju ett sätt för mig att nätverka och jag försöker prova lite nya ställen. Nu kom turen till nya Clarion vid Norra Bantorget. Vi styrde stegen dit för att prova Marcus Samuelssons stuk på det hela. Men ibland blir saker lite för haussade för att hålla när man väl är på plats. När vi gick därifrån frågade väninnan "...och hur många croissanter får frukosten och Marcus"? Ja, inte så många från mig, mellan 2 och 3 av fem.

Stället kändes omysigt med belysning från ovan och många meter högt i tak. Avskalat så att det var på gränsen till öde. Hade jag ropat hoho hade det kanske kommit ett eko och då var det inte tomt på gäster, nej inte alls... Frukostpriset var nog det högsta jag betalat i Stockholm. 195 kr. Som för en varmrätt på en bättre krog. Gott var det men inget märkvärdigt eller det lilla extra.

Vi tog en sväng genom baren på vägen ut. Där stod det stora glasbehållare med vätska och olika saker i - halvupplösta frukter och något som såg ut som hederliga vattlingon. Det var deras vodkakryddningar. Hm, det såg väl inte så kul ut om jag får säga så.

Så, in med belysningsproffset, avskärma med ljus och gör stället lite mera coosy. Vackra möbler i dansk design men det är inte så att jag rusar dit igen i första taget.

4 kommentarer:

Bendel sa...

Tack för rapport. Utan att ha varit där har jag misstänkt att det är omysigt. Trendig skolmatsal liksom.

Örjan sa...

Hoppas Du passar på idag.
Nästa traditionsmöjlighet
är om 4 år.
Lycka till!

Kinna sa...

Bendel - skolmatsal fast finare möbler och en härlig heltäckningsmatta som jag bara älskade. Eh, men ödsligt.

Örjan - tanken har slagit mig. =)

Nässelblom & choklad sa...

Visst är det olyckligt när ställen blir för haussade, men för den slanten borde man verkligen få en superfrukost! Hotellfrukostar brukar i regel vara väldigt trevliga. Ha det så bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...