02 januari, 2008

Viltfond på hjortsadelben

Det blev lite ben över av hjortsadeln från nyårsafton. Synd att kasta tyckte vi och har provat på att göra en viltfond av det. Något stark viltsmak tycker jag och har förstärkt med extra grönsaker och enbär när den kokar ihop. Det verkar som om smaken blir mycket bättre. Receptet kommer från Julia Childs "Det goda franska köket" och motsvarande likt buljongrecept finns här. De enda förändringarna vi gjort är att inte använda tomatpuré samt att sila och koka ihop den till hälften.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hejsan.
Jag hittade just din blogg, eller just är lite fel. Jag har närmare bestämt suttit och läst din blogg i säkert snart en timme.. =) En av de bästa bloggar jag läst, väldigt trevlig blogg! Och ämnet du behandlar ligger även mig varmt om hjärtat.

Så här kommer jag kika in oftare!
Tack o bock! / Sandra

Kinna sa...

Sandra, du är så välkommen hit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...