03 december, 2007

Viltkött i antågande

I det längsta har jag försökt stå emot, men nu har hösthängigheten drabbat mig med halsont. En blick ut genom fönstret gör inte det hela bättre. Grått dis och regn i luften. Då är det svårt att muntra upp sig själv och säga snart blir det ljusare. Snart kan vi åka långfärdsskridskor. Snart, snart är det jul.
Matmässigt ser jag fram emot 15 kilo hjortkött utan ben, färdigpaketerat och klart. Det ska bli kul att ha rejält med kött i frysen igen. Vet av erfarenhet att det räcker i evigheter. Alltså, bli inte förvånad över inlägg med vilt i fortsättningen. Enda delikata problemet är plats i frysen och jag röjde rejält igår men hjorten måste nog hysas in på fler ställen innan jul.

8 kommentarer:

PRudie sa...

Det ser jag fram emot! Jag stoppade in en hjort i frysen i fredags.

lina sa...

Vilt är ju kanon!Recept mottages mer än gärna:) Visst är det bra med frysen full av kött, blir helt lycklig! Krya på dig!

Annette sa...

Åh, frysen full med vilt!

Nu är jag avundsjuk (men jag har inte ont i halsen, så det jämnar kanske ut sig...).

Drick något starkt och varmt ikväll!

annamaria sa...

Helt klart jätte-avis. Jag åt hjortinnanlår i lördags. Väldigt gott med stekt svamp, ugnsbakade persiljerötter, potatiskaka och grönpepparsky...suck vad gott det var. Så mört och gott.

Kinna sa...

Oj då, vilket sug det var efter recept. Då får vi se vad som kan hittas på.

Kryddburken sa...

Oh så gott med hjort!! då ser jag fram emot spännande viltrecept då! Krya på dig förresten!

http://metrobloggen.se/godmat sa...

Hjort låter ju jättespännande. I helgen avnjöts vildsvinsgryta som var fantastisk. Och nu väntar jag på att rådjurskött ska anlända till min frys.
Ser med spänning fram emot vad du hittar på.

Dubbelörnen sa...

Alltså nu vet jag inte om jag är helsnurrig el inte!! Jag trodde jag skrivit här men så ser det ju inte ut...

Vi har redan frysen fylld med dovhjort o rådjur så jag väntar med spänning på recept med viltkött. Fastän jag lagar gärna wild goes Thai, goes India o också goes Morocco *skrattar*.

Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...