31 oktober, 2007

Bokinköp och njutning

Njutning i soffan var tre nyinköpta kokböcker och jag snabbt kunde konstatera att det där med att söka sina rötter och utgå från sin familjs traditioner fanns i alla tre. Det verkar vara en trend och jag gillar att man berättar lite historia kring sina recept. Avslappnat satt jag och njöt av att ha pratat på Akademibokhandelns författarkväll och berättat om tankarna kring min egen bok. Broccoli Frida som var där, har redan hunnit bläddra och ge ris och ros. =)

Böckerna jag köpte och som utökar min redan gedigna samling var:
Danyel Couet, Paris : från chèvre chaud till couscous merguez
Tessa Kiros, Mellan hjortron och oliver : en värld full av recept
Claes Britton, Meze hos Halv Grek plus Turk









Coyet för att jag älskar Paris och det här känns mycket som jag själv upplevde det när jag bodde där. Kiros bok för att jag gillade designen och recepten och Brittons bok för att jag missade att köpa den när den kom i första upplagan. Nu är det nytryck. Bilderna är lånade av Bokus.

Det finns absolut ingen plats i bokhyllan längre, men det är bara att köpa en ny för jag kan inte låta bli att köpa böcker.

2 kommentarer:

görel sa...

Men kokböcker ska väl inte stå i bokhyllan ändå! De ska ligga i köket, vid sängen, på toaletten, i handväskan, på soffbordet så att man alltid har en nära till hands. Tänk, om du sprider ut böckerna får du plats med MÅNGA fler! :)

Mezeboken skulle jag gärna vilja ha - hmm - vid sängen tror jag.

Kinna sa...

Görel, det ligger massor vid min säng, på mitt bord, i köket men jag har så himla många så en del står i bokhyllan också. Meze boken är mjuk och len att ta i. Förstår om du vill ha den i sänge. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...