01 oktober, 2007

Mina fastrars mat

Sitter och myser i soffan med Paolo Robertos nya bok, Mina Fastrars Mat. Var bara tvungen att köpa den då hans tema tangerar vårt, nämligen släktens gamla recept, enkla och geniala som man gärna gör gång på gång.

Mycket text kanske, lite i mesta laget för en kokbok men jag är säkert inte den enda som läser kokböcker. Den här kommer jag definitivt också att laga saker ur. Enda ångest är att nu börjar min bokhylla att svämma över för jag vet inte hur många kokböcker jag köpt sedan jag började blogga.


Bild lånad från Wettergrens bokhandel som tipsar om nya böcker.

4 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Jag fick äran att smaka 6-7 rätter ur boken häromdagen och allt var jättegott. För mig en hel del smaknyheter.

Kinna sa...

Oj, vad kul!

Maja sa...

Då kanske man skulle investera i denna då? Några andra tips?

Kinna sa...

Maja, min egen bok I mormors berså måste jag ju tipsa om. Lisa Förares Ditt nya skafferi är trevlig, framför allt att det finns kartor med inköpsställen för asiatisk mat i Stockholm och Malmö. Sedan har jag sett flera nyutkomna böcker som jag önskar mig, t ex Mellan Hjortron och Oliver, men också en bok om en pariskock som jag just nu inte kommer ihåg namnet på. Jag riktigt dreglade när jag var i akademibokhandeln häromkvällen. Återkommer så fort jag köpt fler böcker.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...