08 oktober, 2007

Bidrag till cyberkocken

Ingredienserna till cyberkocken den här helgen kändes som om de passade ihop, oavsett tillagningssätt. Tillagningssätt var just det som var blev svårt att välja. Helst ville jag att det skulle vara något som inte var så självklart, åtminstone inte för mig. Pirog lät lite kul även om degen tog en stund att jäsa.

Kila nu vidare till Brasilian Linda och se de andra bidragen.

Kycklingpiroger
6 knyten
½ sats grunddeg till piroger (se en vanlig kokbok)
ca 225-250 g kokt kyckling
70 g ädelost
2 äpplen
2 msk crème fraiche
½ tsk salt
1 krm peppar
100 g hel förvälld spenat

Hacka kycklingen i småbitar, skala och skiva äpplena, finfördela ädelosten och tillsätt creme fraiche och kryddor. Blanda. Kavla ut degen och dela upp i rutor. Fördela spenat på varje platta och därefter blandningen. Förslut och lägg på plåt. Grädda i 225 grader i ca 10-15 minuter tills pirogerna fått färg.

4 kommentarer:

Örjan sa...

Licks my tounge
Kul att Du använde pirogdeg i stället för färdig smördeg.

I så fall hade Du ju tvingats till 25-30 min gräddningstid, med risk att kycklingbitarna blivit torra.

Örjan

Frida sa...

Åh vad kul med piroger. Det hade jag aldrig kommit på!

Tina sa...

det här receptet ska provlagas!

Brazilian Linda sa...

Vilken bra bidrag! Vilken tur jag såg ditt bidrag för jag ser ingen länk till bidrqaget hos mig...? hoppas du har det bra! kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...