16 oktober, 2007

Att ta sig vatten över huvudet

I en stund av eufori tackade jag ja till att vara stand in som föredragshållare. Det visade sig att jag skulle få tala om personen blev sjuk eller fick förhinder och personen ifråga är ganska prominent. Därför sitter jag just nu och förbereder ett ca 40 min långt föredrag. I vissa stunder undrar jag varför jag säger ja till det mesta. Det vore ju mycket bättre att tacka nej och ha en lugn stund.

När jag ändå skulle göra det bad jag på Akademibokhandeln på Skrapan (Söder) att få tala på en författarkväll så det ska jag göra den 30 okt kl 17.00. Det blir förstås fika med hembakta kakor. Vill du komma och lyssna är du varmt välkommen.

Kan berätta att jag börjar bli duktigt stressad och kommer att vara nervös, men det ska gå.
Jag tror inte att jag tagit mig vatten över huvudet men det avgör publiken bättre än jag.

8 kommentarer:

Ilva sa...

Du kommer att fixa det hur bra som helst, det vet jag! Klarade jag av att hålla 1, 5 timmars föreläsningar på italienska i över fyra år så klarar du det där som en dans! Håller naturligtvis tummarna trots att det inte behövs!

Anne sa...

Jag säger som Ilva, det där grejar du galant :) Jag ska se om jag kan dyka upp 30:e, vore roligt! :)

Maria sa...

Klart att du fixar det! Roligt att du ska prata på Akademibokhandeln, om jag hinner kanske jag tittar förbi! :-)

Örjan sa...

Självklart komer det att gå bra. Skulle önska att jag hade tid att åka till Stockholm för att lyssna på dig.
Örjan

Kinna sa...

Tack för alla snälla kommentarer. Roligt om någon av er kan komma. =)

Frida sa...

Att få känna sig kulturell OCH få hembakta kakor låter som en bra deal. Måste man anmäla sig eller är det öppet hus?

Kinna sa...

Frida - det är öppet hus. Ta gärna med vänner för jag behöver lite publik. =)

Lotta sa...

Tror som de andra att du fixar det galant. Vore kul att kika förbi, ska se om jag lyckas få barnvakt och undvika fler elaka baciller.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...