05 september, 2007

Varm mango

Jag var nyfiken på den frusna mangon som finns att köpa på ICA eftersom jag har hört att den är god. Och det stämde, gott, gott. Testade den au naturel men det blev inte fel att ugnsbaka den. En glasskula till och jag kunde sluta ögonen, drömde mig iväg till något tropiskt ställe.

Varm mango med glass
2 pers
1 pkt frusen mango
1 3/4 msk mörkt muscovadosocker
1 tsk vaniljsocker
Servering glass
Lägg mangon på ett ugnsfast fat. Strö över muscovadosocker och vaniljsocker. Ugnsbaka på 225 grader 10-15 minuter. Servera något avsvalnad till glass.

4 kommentarer:

Ninna sa...

Håller med, den är toppen att ha i frysen. Jag har använt den mixad i sås tillsammans med yoghurt, sambal oelek och lite honung.

Kinna sa...

Ninna, det låter som en jättegod kombo. jag stod och höll chilipulver i handen igår så tanken slog mig att det kunde vara gott med lite extra styrka.

E l i n sa...

vi använder den jättemkt framför allt som barnmat, lillgrynet äter på dem halvfrusna som snacks, de mixas i smoothies, blandas i gröt, blir snabb middag med tex kyckling, ris,curry och lite grönt, kort sagt nästan med på den dagliga tallriksmodellen här hemma. och 16.90 för ett pkt är ett fynd för de har alltid varit bra!

Ananasen i samma frysdisk är tärnad och osockrad, också bra att ha på lager!

Kinna sa...

Elin - tack för tipset med ananasen. Den ska jag också spana efter. =9

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...