18 september, 2007

Stockholm från ovan

Att upptäcka sin egen stad är något jag gör för sällan. Därför är det bra med Fredrik som drar tag i mig och ser till att vi kommer ut på prommenad för att se Stockholm med andra ögon.

Här är vi uppe i stadhusets torn och kikar ut över ett lite grått Stockholm. 365 steg ditupp skapar hunger både i mage och i kulturtarm. En spännande skulptur på över 7 meter stod uppe i tornet plus många förlagor till de vackra skulpturerna som finns runtom på byggnaden. Underbara tegelgolv, vindlande gångar, nätförsedda fönster följde oss innan vi kom ända upp och tappade andan av den svindlande utsikten. En lat söndag tog oss till ett sushihak istället för att själva stå vid spisen den här murriga dan.

4 kommentarer:

Hannele sa...

Jag får svindel bara jag tittar på bilden..

Nässelblom & choklad sa...

Det är en bra idé att turista i sin egen stad. När jag får gäster från andra platser, inser jag att det finns ställen jag sällan eller aldrig besöker. Ibland kan några timmar i en annan stadsdel eller på någon plats som är ny för en själv kännas som en minisemester. Vad flitig du är med inlägg. Mycket gott!

josefine sa...

vilket vackert foto!

Bendel sa...

Ja, vilken fin bild!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...