23 september, 2007

Äppeltips på poden

Nu i äppeltider vill jag rekommendera Meny från P1 v 37. Där pratar man bl a om olika sorters äpplen, äppelrecept och äpplen för allergiker. Bl a var det ett äppelrecept med kesella som lät jättespännande. Rätten kunde ätas både med en sallad eller som en efterrätt. Karin Franssons recept förstås för det var väldigt tyskt och påminde mig om när jag var Au-pair i Tyskland. Där åt jag ofta käsekuchen med kesella, en tysk variant på cheesecake och min stora favorit.

Programmen från SR går att ladda ner till poden. Min räddning då jag sitter och har tid över på tåget till föräldrarna och Linköping. Tristessen är som bortblåst. Då är det ingen konst att sitta där i ett par timmar för tiden går med en rasande fart. Ibland somnar jag till och får spola tillbaka. =)

Vissa saker från SVT kikar jag på om och om igen i poden, t ex Tinas matprogram. Jag fascineras över hur pedagogisk och skicklig hon är. Något som man kanske inte ser vid bara en enda titt på programmet.

3 kommentarer:

Kristina Eriksson sa...

Ja Karin F är superduktig!

Hanneles paradis sa...

Tack för tipset.

KrakelSpektakel sa...

Låter som en bra idé eftersom jag alltid missar meny.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...