17 september, 2007

Mail som gör mig glad

Det kom ett mail igår och jag skrattade till när jag läste det. En kille som jag känt sedan början av 80-talet, ingengör i sina bästa år har bakat kakor till tanterna på jobbet. Så här skrev han:

Köket ser ut som en bomb har exploderat där. Min mage är uppblåst som en spärrballong men jag har ett lyckligt leende på läpparna.

Jag började med de två kakor som verkade enklast Mammas rågkakor och Bondkakorna. I början hade jag lite problem med matberedaren och att få till en bra konsistens. Det var nästan så jag började leta efter helpdesknumret men sen fick jag till det och som sagt magen är full nu. Jag tror jag hoppar över middagen idag.

Hälsn,
Johan :-)


Fler har bakat och, bl a Örjan, bloggläsare, som har Fest & Catering, bakade Märthas kavring och bjöd ett gäng prominenta bröllopgäster på kavring med gubbröra.

Elaina skrev så här: I torsdags hade vi AfterNoonThea på jobbet (träfflokal för psykosocialt funktionshindrade)å då bakade vi scones, gifflar å smörgåspepparkakan: alla tyckte det va sååå mysigt OCH gott!

Tack för att ni gör andra glada!!!


Recepten kommer från I mormors berså (för dig som inte läser här så ofta).

4 kommentarer:

io sa...

Hej Kinna! Nu har även jag försett mig med ett lager av er fina bok! Så häftigt att se hela lagret på Klefstad! Ett sånt bakbokberg!
Ang Fredriks vedermödor vid jäsningen av Tottes bröd - jag ställer degbunken i en större bunke med ljummet-varmt vatten och lägger en handduk över för att få fart på jäsningen om det är kallt eller dragigt där jag bakar (som det kan bli i ett litet torp...). Perfekt!

Sköt om dig!

Kinna sa...

io - tack för att du hjälpte mamma i helgen så att jag inte behövde åka hem och fixa. Härligt att du oxå har lite böcker. sköt om dig och Nisse.

Christina W sa...

Hej
Var i bokhandeln häromdagen och ramlade över din bok. Himla snygg. Hann dock inte tjuvkika i den då jag hade bråttom....Jättekul att den slås upp stort och inte minst att den stod väldigt bra i den bokhandel jag besökte...

Kinna sa...

Christina - vad skönt att höra att den var schysst uppställd i bokhandeln och va kul att du tyckte den var snygg fast den inte har någon bild på framsidan. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...