23 augusti, 2007

Matevenemang och kanske minibloggträff

Lisa, matälskaren har skrivit om Smaklust i helgen och Fastfoodlovers har lagt upp programmet. Själv ska jag försöka gå en stund för evenemanget låter mycket lockande, men ska mest försöka vila lite och lösa praktiska saker med boken. Därför blir det lite för lite bloggande då jag inte ens lagar så mycket mat som jag brukar. Shame on me!

Stockholmsterrassen och Kulturhusets evenemang med Göran Lager har jag inte heller hunnit att skriva om. Det var mycket trevligt och underhållande men jag slutade anteckna och började bara sitta och njuta efter en stund. Bilderna ligger kvar på minnet i kameran. Trevligt var det också att träffa Örjan som läser min blogg och skriver kommentarer då och då. Därför tänker jag att gå dit igen på tisdag den 28 augusti, kl 19 och lyssna då tecknaren Jesper Waldersten är den som pratar om LÖK. Kanske några fler bloggare hänger på. En miniblogträff kanske?

6 kommentarer:

Bendel sa...

Jag ska dit men har redan sedan länge en träff. Skulle dock väldans gärna säga hej till andra matbloggare!

Apropå kvällen var jag på ett betydligt mindre arrangemang med dessa två herrar för några år sedan. Jesper hade med illustrationer tolkat olika bestämda matråvaror. Rune lagade orginell mat med samma som vi åt. En mycket smart och fin upplevelse.

Kinna sa...

Bendel - det är lugnt, jag säger gärna bara hej. Det finns alltid någon att prata med.

Ninna sa...

Ibland går det ju väl snabbbt, min kommentar hamnade till fel inlägg. Jag ska också försöka hinna dit. Gillar som sagt hans illustrationer väldigt mycket.

E l i n sa...

Smaklust var jättebra, du måste verkligen gå!!!

Trevlig helg!

Bendel sa...

Men som sagt det skule vara roligt att ses och jag vill gärna kika i din bok om det finns tillfälle!

Kinna sa...

Bendel - det kommer att finnas tillfälle men just nu är det enda lilla exemplar jag har utlånat för att vara med på Formex mässan. Vi ses ändå imorgon hoppas jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...