29 augusti, 2007

Kyckling och squash

Min kollega gav mig ett bra tips på vad jag skulle göra med squashen. Hon hade hittat ett recept i någon mattidning som kommit ut nyligen. Det blev en receptskiss för min del då jag inte hittade något recept men det går inte att misslyckas med de här ingredienserna.

Pasta med squash och kyckling
pasta
squash
kyckling, 1 filé per person
fetaost i tärningar
basilika
salt och peppar

Koka pastan. Tärna kyckling och bryn i ganska het panna för att få stekyta. Krydda. Skiva och dela squashen i halvor eller tärningar, det beror lite på hur stor den är. Var inte rädd för att ta mycket squash för den krymper när man steker för att få den mjuk. Blanda pasta med kyckling, squash och fetaost. Strö över basilika. Smaka av.

2 kommentarer:

Elin sa...

Låter grymt gott :)

Kinna sa...

Prova för det var grymt gott. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...