30 augusti, 2007

I mormors berså

Du tycker nog att jag tjatar men det är så spännande och lite pirrigt att få göra en egen bok. Elina har lagt upp bilder som hon tagit på bokbinderiet i måndags. 5 pallar 1 meter höga levererades till Klefstad i Linköping igår och mamma sa att det är mycket mer än man kan tro. Tur att vi bor på landet och har en lokal att ställa dem i. =)

Idag ligger boken på
Formexmässan (en fackmässa) i monter B01:10 hos Simplicitas (våra underbara vänner) för den som kan gå på mässan och kika. Mer info om mässan hittar du här.

Sedan blir det direktsäning på Äntligen fredag kl 15.15 Radio Östergötland *och på lokal TV i Kanal Lokal i Östergötland. Sändningstider hittar du här. Det sistnämnda är för östgötar only, tyvärr.

Det här är nog det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Jag är väldigt lycklig!

*programmet är flyttat till måndag efter kl 11.30

PS Glöm inte bok-hämtar-kväll hos mig DS

12 kommentarer:

Frida Birgersson sa...

Jag fick ett antal ex igår, boken är jättefin. Grattis!

Tror att de kommer att gå åt som smör.

Kristina Eriksson sa...

Ja visst är det en härlig känsla! Man tittar på boken om och om igen. Klämmer, luktar och känner. Sedam kanske du hittar den i ett skyltfönster eller på biblioteket. Det är stort, grattis igen.

Elin sa...

ouuiiii, då ska jag gå å klämma på den på Formex, roligt!

Kersti sa...

Du är så otroligt duktig. Boken är kanon fin. Kersti

Hemliga kockan sa...

Grattis, grattis! Tjata på bra länge till du, det har man rätt att göra när man gett ut en bok! Kram

Ann Ljungberg sa...

Grattis till boken - ja visst är det en härlig känsla att få hålla i den på riktigt efter allt jobb! Njut av lyckan och uppmärksamheten!

Helena sa...

Klart att du är glad; det är ju en jättegrej det här! Heja, heja!

Viktoria Schiöler sa...

Å, vad roligt! Jag hoppas få din bok i födelsedagspresent av min man!

Kinna sa...

Hej allhop, tack för fina kommentarer!

Martina från Tyskland sa...

Hej!
Lyckligtvis är jag just nu i Stockholm hos min svensk pojkvän och kunde köpa er underbara kokbok. Tusen tack för det och grattis!
Tyvärr ska jag åka hem till Tyskland i övermorgon. Jag tänker överraska min familj med några av er läckra recept. Men i Tyskland finns ingen ljus/mörk/vit baksirap eller brödsirap. Hur kan jag ersätta den?

Kinna sa...

Hej Martina! Roligt att du köpt boken. Mörk sirap ska finnas i tyskland (som du använder till bröd). Det säger en kollega till mig som använder det till Aachner printen. Däremot vet jag inte vilken motsvarighet som finns till de ljusa. Brödsirapen går alltid att använda man behöver inte ta den ljusaste sorten. Förslag är att du tar med dig en flaska brödsirap från Sverige tills du hittar något liknande i Tyskland.

Martina från Tyskland sa...

Hej Kinna!
Tack sä mycket, det ska jag göra.
Lycka till med boken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...