26 augusti, 2007

Grönsaker och ny kokbok

Vilken härlig kväll. Jag har fått hemodlad squash av Örjan som han levererade till matlabbet hos Lisa. Nu har jag kylskåpet fullt av små och stora squashar och hoppas under veckan kunna laga lite smått och gott av det.

När grönsakerna skulle hämtas sjönk jag ner på en stol i matlabbet medan goda dofter kittlande mig i näsan. Lisa bjöd oss att provsmaka alla möjliga godsaker då hon just haft en kurs om kött. Byttor, tallrikar och kryddor stod omvartannat - alla deltagare hade gått hem. Smaskade i mig lite lammtunga, ingefärsdoftande nötkött och mycket annat som jag inte vet vad det var men smaken, smaken var underbar. En del av recepten kom från Lisas nya bok "Ditt nya skafferi - Smaker från Matkaravan". Bläddrade lite i boken som jag tyckte mycket om, jättefin layout och bilder. Recepten har jag ju till viss del redan sett då jag har haft nöjet att provlaga flera av dem. Allt har varit mycket gott och flera bl a den gyllengula kycklingen med färsk gurkmeja har jag gjort flera gånger. Jag säger bara - KÖP BOKEN för du kommer att bli mycket inspirerad!!


Lisa och Örjan - TACK!

3 kommentarer:

görel sa...

Här är en som var med och lagade! Min kompanjon och jag gjorde soppan med revbensspjäll, ja, den hade ett mycket tjusigare namn på receptet som bättre avspeglar den fantastiska smaken bl.a. från sechuanpeppar och wolfberries.

Min munhåla minns smakerna fortfarande - gudomliga smaker!

Kristina Eriksson sa...

Det ska jag göra, har tre av hennes tidigare å hon är väldigt duktig. Ha det gott.

Lisa sa...

Tack! Tyvärr är jag i Malmö på egen pressis 11:e september.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...