13 juli, 2007

Utmaning till fruntimmersveckan

Fruntimmersveckan börjar med Fredrik och slutar med Kristina. Jag råkar vara döpt till Kristina och min sambo heter Fredrik. Två namnsdagsbarn i samma vecka. Vi har ett par gifta kamrater som också heter Fredrik och Kristina. Därför tänkte jag att det kan vara kul att göra namnsdagstårtor. Samtidigt utmanar jag dig som läser det här att bidra med en favorittårta. Lämna länk eller maila in bidrag. Jag kommer att lägga upp alla förslag kontinuerligt och det hela avslutas runt den 24 juli. Ser med spänning fram emot att se vilka tårtor som bakas i Sveriges avlånga land.

Glad sommar!

Inlägget är uppdaterat igen den 24 juli.
Nu är inlägget uppdaterat med finfina tårtor! Tack för de underbara bidragen. Tveka inte att skicka in fler. Jag lägger upp så fort jag har tillgång till Internet och dator.


18 juli Fredrik
Jag firar min sambo Fredrik med Körsbärstårta
19 juli Sara
Evaldsdottir har gjort en cool tårta med vit choklad till namnsdagsbarnet Sara.

20 juli Margareta

21 juli Johanna
Louise på Serendipisk mat bidrar med underbar Johanna-tårta
Hannele firar sin egen namnsdag på Johannadagen med glutenfri clafoutis som ser helt grym ut.

22 juli Magdalena
Hirams tårta från Lena W i Göteborg låter som en riktigt god sak..!

23 juli Emma

24 juli Kristina
Kristina på Kristinas kastruller har gjort en smarrig marängtårta med yoghurt.

Andra bloggar om: ,

11 kommentarer:

Brazilian Linda sa...

Hjälp, jag som väldigt sällan bakar tårtor... Men det var ju spännande, jag ska se om jag kommer på nåt o framförallt om jag Hinner baka :) Men jag ska göra mitt bästa :)

Kristina Eriksson sa...

Självklart ska du få ett tårtrecept! Jag älskar att fira min namnsdag (dessvärre tycker inte min omgivning att det är fullt så väsentligt). Ska fundera och återkomma.

Anne sa...

Så kul! Vet inte riktigt om jag hinner få till nån tårta, men jag ska försöka :)

Hannele sa...

Jag är med på firande, körsbär blir det här med, med fransk clafoutis.

Louise sa...

Den här tårtan har ju redan varit med i fredagsgodis, men den är ju också den bästa tårtan jag vet just i fruntimmersveckan, så mitt bidrag blir Johanna-tårtan!

Kinna sa...

Vilka härliga bidrag. Nu ligger de på plats. Ha en skön sommar!

Christina W sa...

Åhhh min mormor hette Margareta och var född på Margaretadagen och om jag hinner ska jag leta fram "hennes" marängtårta.

Hannele sa...

Jag räknade ut, att jag har bakat över 100 tårtor till familjen under åren..

Kristina Eriksson sa...

Bra initiativ förresten:)

Kinna sa...

Christina W, jag var nyfiken på din marängtårta.
Hannele - det är imponerande med över 100 tårtor. Stor familj?

Kristina, tack!=)

Belinda sa...

Välkommen till Belindas Café i centrala Göteborg.

Hela sortimentet är naturligt gluten och laktosfritt. Vi erbjuder också ägg, soja, socker och mjölprotein fria alternativ.
Med vårat julsortiment har vi har allt inför julbaket och julens festligheter. Alltifrån lussebullar till Lucia till pepparkaor av alla slag.

För vidare mer avancerad och större beställning ring 031-165 506 eller kom förbi på Eklandagatan 2 för att få igenom just ditt önskemål varor som bakelser, tårtor. Vi på Belindas glutenfria café gör det omöjliga möjligt för att just nu ska få en perfekt jul.

För mer informaton: Belindascafe@live.se Hjärtligt välkommen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...