15 juni, 2007

Som om grappa ska vara något märkvärdigt

Visst är det underbart att det nästan alltid finns något nytt att upptäcka. Jag håller med Märtha min mamma om att man inte ska dö nyfiken och jag tar varje tilfälle i akt att uppfylla hennes devis och undersöka saker. Som här t ex, först kastade jag en hastig blick på brickan och konstaterade - grappa. Jaha ska det vara något märkvärdigt. Sedan tittade jag en gång till för de var så vackert arrangerade. Därefter böjde jag mig ner och började läsa på etiketterna och såg då att det var grappa med olika sorters druvor som t ex Cabernet, Sauvignon blanc. Sedan var det olika lagring, på ekfat och utan ekfat samt olika sorts destillationsförfarande. Jättespännande och en helt ny värld.

Lite nyfiken kommer jag ändå att vara för jag provade inte en enda sort.

2 kommentarer:

qi sa...

Nämen...? Varför prövade du inte? :-)

Själv har jag aldrig testat grappa, tror dock inte att jag skulle missa tillfället om jag erbjöds att prova ett glas. (Dvs om jag inte skulle köra bil eller om det av någon annan anlednng inte var lämpligt.. :-) )

Kinna sa...

Vi åkte runt i Barolodistriktet och provade vin. Kändes som om det räckte med alkohol till lunchen. =) Men däremot drack jag grappa på kvällarna. Mums jag börjar lära mig uppskatta den vita alkoholen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...