15 juni, 2007

Smarriga helgtips

Det är midsommar snart och jag sitter och planerar. Självklart kommer det att bli något med sill och vi ska rimma lite lax. Några goda tillbehör till det grillade på kvällen och eventuellt en somrig tårta.

Länkarna nedan är till saker som jag verkligen gillar och gör om och om igen för de är goda och lätta att åstadkomma (okej, Mandeltårtan är en utmaning men har man tid så funkar det utmärkt att göra den också).

Det kommer några fler sallader före midsommar som jag inte bloggat om än bl a en med persika och tomat.

Sill
Pikant strömmingslåda
Varm matjessill
Ättikströmming

Grilltillbehör
Salladsdressing med yoghurt
Tomatsalsa à la Mary
Coleslaw klassiskt grilltillbehör
Sommrig sallad à la Barbara
Marockansk sallad
Potatissallader tre olika receptskisser

Efterrätt eller tårta
Jordgubbstårta till många
Snabb rulltårta som lätt kan användas till tårtbottnar
Mandeltårta

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag väntar med spänning på persiko salladen, den låter intressant.

Hannele sa...

Knytkalas ärinte fel, blir lite överraskningar också.

Kinna sa...

Det blir lite knyt och lite bjud. Jag sitter just nu och funderar på sillar och vilka sorter jag ska göra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...