14 juni, 2007

Sallad med parmaskinka

Parma på bredden, längden och tvären. Jag har fullkomligt proppat i mig rosa, saltsöta skivor. Gaaah, så gott! Tror aldrig att jag njutit av pramaskinka på det här sättet och tyckt att det varit så fantastiskt.

Fredrik och jag har hela tiden tagit var sin rätt med olika innehåll och efter att ha ätit halva portionen har vi bytt tallrik, men den du ser på bilden ville jag knappt släppa ifrån mig. Det är tunt skuren parmaskinka, i mitten tunna skivor fänkål och parmesanost. Runt om inlagda kronärtskockor. En droppe balsamvinäger var kronan på verket. Det serverades inte så många fler rätter på menyn som för övrigt rabblades upp muntligen vid varje bord. Skrivna menyer fanns inte.


Staden där det serverades låg i Langhirano söder om Parma. Resten av dagen spenderades i bilen när vi klättrade längs de vackra serpentinvägarna på båda sidor om floden Parma. Regnet öste ner och det kändes som om vi satt i en biltvätt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...