05 juni, 2007

Livets ytterligheter

Veckan som gick har varit fylld av livets början, slut och nu fest. En helt absurd vecka som väcker eftertanke. Inte har jag hunnit glädja mig åt att semestern hägrar redan idag. Min uppmaning till dig är därför. Gör det du länge tänkt. Stanna upp i vardagen. Glöm inte att ta till vara på andra runtomkring, berätta att du tycker om någon, ring en gammal vän och prata bort en stund, bjud på fest. Det är så viktigt. Nu ska jag ägna mig åt sambon, ledig tid, vänner, parmaskinka, barolo och parmesanost med andra ord - Livets väsentligheter.

7 kommentarer:

Christina W sa...

Du har så rätt så att man måste stanna upp i vardagen. Ofta missar vi att njuta av det som är här och nu och tänker istället på något som ligger framåt i tiden (som t ex semestern)... sen glömmer vi att se att gräset växer alldeles där vi går. Njut av din semester och ägna dig åt dig själv och livets goda...och njut av det här och nu.

Nässelblom & choklad sa...

Egentligen så enkelt, ändå är det så svårt att delta helt och fullt i nuet. Och att verkligen lägga sin energi på det som är viktigast av allt. Alltför ofta kommer oväsentliga bagateller emellan och alldeles för ofta låter vi dem göra det. Tack för påminnelsen! Ha det så skönt på semestern!

Hannele sa...

Ha en trevlig ledighet och en riktigt trevlig Sveriges nationaldag.

Lagers tabberas sa...

Jag jobbade i går från 9 på morgonen. Var
hemma för lunch och BVC-besök, en och en halv timme. Jobbade sedan hela dagen, kvällen oich natten och gick hem i det vackra gryningsljuset till 05:30.
Omänskligt?
Nej självvalt och ganska ljuvligt härligt.
Har ett eller två sådana arbetspass kvar före sommaren. TV4 morgonsoffa på fredag från Vimmerby och så en beställning på fem helsidor om arkitektur i en specialtidning + några ströintervjuer för veckotidningar - sedan PANG, ska ägna mig åt tonårsbarn, småbarn och baby samt inte minst Rodjana. 15 juni går jag från en väsentlighet till en annan - från ett ohyggligt stimulerande jobb till pappaledighet och semester.

Helena sa...

En dag i januari firade jag mitt gudbarns 1-årsdag, gratulerade en vän till sitt förstfödda barn och fick besked om att min farmor gått bort. Inom några få timmar. Det var en märklig upplevelse. Men samtidigt skönt med både glädje och sorg. Faktiskt.

Hoppas att Nationaldagen blir en bra dag och att ledigheten gör dig gott!

Hannele sa...

Stannar ofta och njuter av att ha mina nära och kära, ha en fin ledighet.

Kinna sa...

Tack för alla fina kommentarer. Håller med om att det är svårt att leva i nuet och Helena det du skriver om att blanda glädje och sorg håller jag med dig helt och fullt om.
Lager - jobbar inte ihjäl dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...