17 juni, 2007

Inget nytt under solen

Svalkande och alltid fräscht är honung, yoghurt och några nötter. Ingen nyhet men man behöver inte alltid hitta på nya smaker utan bara lite nya saker. Den här gången rostade jag valnötter lite så att de var ljumma och krispiga mot de andra kalla ingredienserna i glaset. Jag använde kastanjehonung som kompletterade valnötterna med sin bitterhet och snabbt hade den enkla klassikern fått en tvist.
Att toppa med en ros kan vara en smaksak. Sambon kunde gärna avstått den, själv tyckte jag att den gav en extra dimension av väldoft och smak.

7 kommentarer:

qi sa...

Det här är en av mina favoriträtter, alltså honung och youghurt! Har inte testat med nötter än. Eller ros... :-) (fast jag brukar äta vildrosor när jag är ute och går i naturen, läckert..)

Linnéa sa...

Är det inte för underbart att det är sommar och det finns obegränsat med dekoration i naturen! Älskar att använda blommor och blad för att piffa upp maten lite!

Hannele sa...

Mums, honung, orostade valnötter och grekisk yoghurt.

Pethra på Inredningsbloggen sa...

Åh, så gott det ser ut och så gott det låter!

Hemliga kockan sa...

Superfin bild!

Cia sa...

Var får man tag på kastanjehonung

Kinna sa...

Cia- vet inte eftersom jag köpte min i Italien. Ska hålla utkik för det borde ju finnas här också. Hötorgshallen kanske.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...