31 maj, 2007

Inferno

Inferno vann ju som bekant i kategorin på gulddrakengalan. Vi hade äran att besöka dem samma kväll då de erhållit utmärkelsen. Där var det mysig stämning - mycket Strindbergsinspirerat både i dekor och drinkar. Pristagarna stod bakom bardisken, trötta och glada. De fick en utmaning av oss - gör fem olika drinkar. Ni får själva välja vad ni vill bjuda oss på. Efter en god stund dök drinkarna upp en efter en med namn som har stark koppling till Strindbergs liv och värv.

Debet och kredit (ett tydligt drag av Strindbergs verk) med bl a vattenmelon och chili (kryddstark och min favorit)
Sprudlande konung som på prisutdelningen sas vara sommarens drink. Granatäpple, konjak och champagne kändes tydligt i drinken.
Fröken Julie - en dam man inte undviker i Strindbergs sällskap - med smak av jordgubb, champagne och hemgjort vaniljsocker.
Förföriska anekdoter, en champagnecocktail, frisk och härlig med ton av röda vinbär, perisika och apelsin. Spritsorten har jag glömt, kanske var det cointreau.
Longdrinken hette Officeren och innehöll calva, äpple, rosévin och granatäpple.

Barmästaren sa att de gillar drinkar med champagne. Jag kan bara instämma - det gör jag också!!

Kill my darling – texten är omskriven.

4 kommentarer:

Lumumma sa...

Jaha. Så blev jag sugen på en drink. ;)

Jessika sa...

"spritsorten har jag glömt"
Jaja ;).

Hemliga kockan sa...

Den där fröken Julie verkar vara en dam i min smak, tack för tipset!

Nässelblom & choklad sa...

Spännande med drinkar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...