24 maj, 2007

Gulddrakengalan

Oh, vad roligt att få gå på gala. Det händer inte alltför ofta, faktiskt är det nog min första. Just Gulddrakengalan är extra kul eftersom det är matsfären som vinner priser i olika klasser. Du som har DN har säkert redan konstaterat vilka vinnarna var för i På Stanbilagan fanns de publicerade redan igår kväll. På Stan Elin är klok hon som redan förberett noga. Hon har jobbat mycket för att både hitta bra värdiga vinnare, fixa tävlingen, jury, tidningsartiklar, en rolig gala. Bra planering att sedan tidning med vinnarna är klart redan innan vinnarnas kuvert öppnats och de fått sina gulddrakar på scenen. Gissar att hon sover gott idag.

Jag borde också sova lite gott idag men dessvärre måste jag gå till jobbet. Lite trött i mössan är milt uttryckt. Ingen huvudvärk men ögonen bränner och det är torrt i strupen av andra anledningar än att jag inte fått tillräckligt med vin. Strategin att gå hem tidigt gick inte riktigt så jag får skriva mer om det sen. Kan dock avslöja att jag redan sippat i mig sommarens drink, Sprudlande konung, som Inferno (vinnare i barklassen) bjuder på.


Gissar att Gitto och Magnus, Lisa matälskare med Johan, Ilias, Karin B med man, Björn och Magnus (kungen) Space Babe och Martin var kvar längre än jag och Fredrik.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...