27 april, 2007

Räddningen för en lat långhelg

Under veckan har det gått mail fram och tillbaka mellan mig och en sympatisk herre. Inte av några som helst amorösa skäl utan rent prosaiska då han presenterade ett koncept som föll mig i smaken. Jag kan knappt vänta tills jag får prova Änglabröd.** Bara namnet får mig att smälta. Visst låter det bra att få bröd levererat fram till dörren. Att det låter så bekvämt och det är långhelg gör ju inte saken sämre och jag kan inte låta bli att skriva om det.

Addera med lite bacon och ägg hemma och det går att förgylla vilken morgon som helst. Min nyfiken het drev mig att slå upp lite om bacon och följande hade jag inte tänkt på: "Börjar man stekningen i sval panna får man mjukstekt bacon, men lägger man i skivorna först sedan pannan blivit ordentligt het, får man knaperstekt bacon". Att man däremot aldrig behöver stekfett det hade jag koll på. Tilläggas kan ju att det är effektivt att lägga bacon på en plåt med smörpapper och steka dem i ugnen.

Källa Wikipedia

**Obs just nu provar Änglabröd med leveranser i Stockholms innerstad.

4 kommentarer:

Linda sa...

Änglamat låter underbart! Synd att jag bor PRECIS utanför upptagningsområdet.

Maria sa...

Åh vad mysigt det låter, verkligen lyx sådär på helgmorgonen! Kan tyvärr inte räkna mig som Stockholmare på något vis alls, så jag får snällt gå och handla mitt bröd på ICA elelr nåt :)

Jessika sa...

Det är ju själva f*n att det bara gäller stockholm när det är bra leveransgrejer av mat på tapeten (som grönsakslådor och det här nu då, hellre bröd än en grönsakslåda)!
Inte för att det är ditt fel men nybakade croissanter på helgerna ;)!!!!

MrArboc sa...

Väldigt sent - jag vet - men vill man ha knaprig bacon är micron det bästa(?). Lägg några lager hushållspapper på en tallrik, sprid ut baconet ovanpå och täck med lite mer hushållspapper om du inte vill ha en anledning att rengöra micron - anpassa tiden efter hur knaprig bacon du vill ha just den dagen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...